wtorek, 6 września 2022

 7.09.2022 r. 

 

Temat: Witam w moim domu. 


Podręcznik s. 10-11 👀


Cele:

1. Czytam utwór poetycki ze zrozumieniem

2. Opisuję sytuację przedstawioną w tekście

3. Określam temat wiersza

4. Rozpoznaję nadawcę i odbiorcę wypowiedzi

5. Wskazuję elementy rytmizujące wypowiedź, czyli wers, strofę

6. Opowiadam o doświadczeniach bohaterów literackich i zestawiam je z własnymi 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Zapiszcie w zeszycie słowo „gość” i dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń

        b. Dokończcie w zeszycie zdanie: „Dobry gospodarz powinien…”

 

2. Zapoznanie się z notką biograficzną Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. 

3. Odczytanie wiersza Wizyta 

4. Określenie sytuacji, w której znajduje się podmiot liryczny, nazwanie jego przeżyć wewnętrznych. (Po przeczytaniu, ćw. 1.–4., Praca w grupie, ćw. 7.):

        a. Przekład intersemiotyczny: wykonajcie w zeszycie rysunek ilustrujący treść wiersza 


5. Opowiadanie o swoim domu w nietypowy sposób. (Praca twórcza, ćw. 8.–9.) 

6. Zapoznanie się z definicją wersu i strofy. (Po przeczytaniu, ćw. 5., Nowa wiadomość):

        a. https://wordwall.net/pl/resource/2156504/elementy-rytmizuj%C4%85ce-wypowied%C5%BA-klasy-4-6

        b. Systematyzujemy wiedzę o wierszu: https://wordwall.net/pl/resource/13280684/polski/wiersz-quiz


        c. Jeśli chcecie poćwiczyć w domu pojęcia związane z wierszem – zagrajcie z kretami: https://wordwall.net/pl/resource/15430276/polski/poj%c4%99cia-zwi%c4%85zane-z-wierszem


7. Przypomnienie zasad gościnności. (Wśród ludzi)


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

   15.06.2023r.  Temat: Świętujemy ostatnią lekcję języka polskiego w tym roku!  Przed nami wyjątkowe zajęcia - bez książek, ćwiczeń i zeszy...