poniedziałek, 12 września 2022

 13.09.2022r. 

 

Temat: Jak się porozumiewamy? 


Podręcznik s. 21-22 👀


Cele:

1. Rozpoznaję rodzaj komunikatu

2. Określam nadawcę i odbiorcę komunikatu

3. Identyfikuję znaczenie niewerbalnych środków komunikacji: gestów i mimiki 

4. Rozpoznaję sytuację komunikacyjną


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Kalambury: pokazywanie scenek


2. Zapoznanie ze schematem komunikacji. (Jak się porozumiewamy?) 

3. Omówienie różnych sposobów komunikacji. 

4. 👉Wskazywanie nadawcy i odbiorcy komunikatu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

5. 👉Określanie znaczeń poszczególnych gestów i znaków. (Po przeczytaniu, ćw. 2.–7.) 

6. 👉Ćwiczenia w porozumiewaniu się na różne sposoby. (Po przeczytaniu, ćw. 7. i 8., Praca twórcza, ćw. 9.):

        a. Narysujcie w zeszycie znak zakazu, który można by umieścić w sali lekcyjnej – np. zakaz używania telefonów, zakaz jedzenia podczas lekcji 


7. Aktywne zakończenie:

        a. Czy wiecie, że można komunikować się za pomocą rozmaitych sposobów: https://youtu.be/9A3tBINRdiE

        b. Czy znacie alfabet Morse’a? 



        c. Zadanie: zapiszcie swoje imię w zeszycie używając alfabetu Morse’a 

        d. Dla chętnych: poćwiczcie przedstawienie swojego imienia za pomocą języka migowego 



        e. Kilka słów o komunikacji: https://www.youtube.com/watch?v=dUgrZg7JjCc

        f. Jeśli masz ochotę na ćwiczenie kliknij tu: https://wordwall.net/pl/resource/8959785/zasady-skutecznej-komunikacji


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

   15.06.2023r.  Temat: Świętujemy ostatnią lekcję języka polskiego w tym roku!  Przed nami wyjątkowe zajęcia - bez książek, ćwiczeń i zeszy...