poniedziałek, 19 września 2022

 20.09.2022r.  


Temat: List Karolka. 


Podręcznik s. 26-27 👀


Cele:

1. Doskonalę głośne czytanie

2. Wskazuję bohaterów utworu literackiego

3. Konfrontuję zachowanie bohaterów z własnym doświadczeniem

4. Gromadzę argumenty dotyczące określonych sytuacji i emocji 

5. Tworzę dialogi na podstawie tekstu 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Wysłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=f1tLAyHYnr4

        b. Jakie macie wrażenia związane z tym utworem? W jaki nastrój Was wprowadziła?


2. Zapoznanie z biogramem Franceski Simon. 

3. Odczytanie tekstu Koszmarny Karolek i prześwietne święta:

        a. Po przeczytaniu: zapiszcie w zeszycie 2 pytania dotyczące treści przeczytanego tekstu – pytania powinny zaczynać się od słów „co”, „kto”, „kiedy”, „gdzie”, „dlaczego”, „w jaki sposób”

 

4. 👉Omówienie problematyki utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.i 3.) 

5. 👉Ocena zachowania bohatera. (Po przeczytaniu, ćw. 2., 4. i 5.) :

        a. Jak Karolek zachowuje się wobec mamy?

        b. Jakie powinno być zachowanie Karolka? 

        c. Dlaczego Karolek się tak zachowuje? Co kieruje jego postępowaniem?

        d. Jakie widzicie rozwiązanie tej sytuacji? 


6. 👉Tworzenie listy pomysłów na ciekawe spędzanie wolnego czasu. (Praca twórcza, ćw. 6.)


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

   15.06.2023r.  Temat: Świętujemy ostatnią lekcję języka polskiego w tym roku!  Przed nami wyjątkowe zajęcia - bez książek, ćwiczeń i zeszy...