wtorek, 3 stycznia 2023

4.01.2023r. 

5.01.2023r. 


Temat: Niezwykle cenne tenisówki.


Podręcznik s. 138-141👀


Cele:

1. Wzorcowo odczytuję tekst 

2. Podaję informacje o narratorze  

3. Opowiadam treść fragmentu książki 

4. Omawiam znaczenie magicznych butów 

5. Uzasadniam pisownię trudnych wyrazów  

6. Określam funkcje znaków interpunkcyjnych 

7. Wyjaśniam, czym są podziw i szacunek, a czym jest zazdrość 

8. Opisuję magiczne buty  

9. Przedstawiam swoje myśli i uczucia  

10. Oceniam wiarę ludzi w moc przedmiotów  

11. Omawiam elementy świata przedstawionego w utworze 

12. Wyszukuję w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio 

13. Uczestniczę w rozmowie na zadany temat 

14. Korzystam ze słownika języka polskiego 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Jakie cechy podziwiacze u swoich kolegów i koleżanek? 

        b. Spójrzcie na aforyzm autorstwa Demokryta: 

PODZIWIAĆ NALEŻY CZYNY, NIE SŁOWA – jak rozumiecie te słowa?

        c. Czym według Was jest „podziw”? 


2. Zapoznanie się z biogramem Ulfa Starka - s. 138 👀

3. Odczytanie tekstu „Magiczne tenisówki mojego przyjaciela Percy’ego” - s. 138 👀

4. 👉Scharakteryzowanie narratora tekstu - po przeczytaniu, ćw. 1

5. 👉Opowiadanie własnymi słowami poznanej treści fragmentu książki - po przeczytaniu, ćw. 2

6. 👉Wypisanie z tekstu nazw czynności wykonywanych przez mistrza równoważni na lekcji WF-u - po przeczytaniu, ćw. 3

7. 👉Omówienie znaczenia magicznych butów w życiu bohaterów - po przeczytaniu, ćw. 4–5 

        a. Jak oceniacie reakcję nauczycielki na buty Percy’ego? 

        b. W czym tak naprawdę tkwiła siła chłopca w zniszczonych tenisówkach? 

        c. Jak myślicie, czy bohaterowi udało się zdobyć magiczne tenisówki? 

        d. Przypuśćmy, że bohater posiadł niezwykłe buty, czy Percy wtedy stracił swą moc?

        e. Kto z was chciałby mieć magiczne buty? Wyjaśnijcie dlaczego.


8. 👉Rozmowa o podziwianiu, szacunku i zazdrości wśród rówieśników - po przeczytaniu, ćw. 6

9. 👉Uzasadnienie pisowni wyrazów z trudnością ortograficzną - po przeczytaniu, ćw. 7 

10. 👉Wyjaśnienie użycia znaków interpunkcyjnych w podanych zdaniach - po przeczytaniu, ćw. 8 

11. 👉Przygotowanie opisu magicznych tenisówek Percy’ego - po przeczytaniu, ćw. 10


Wzór schematu: TENISÓWKI 

kształt 

kolor 

wierzch butów i podeszwy 

materiał, z jakiego zostały wykonane 

sznurówki


12. 👉Rozmowa o przypisywaniu przedmiotom magicznej mocy - po przeczytaniu ćw. 9, ćw. 11

        a. Co oznacza słowo „talizman”? 

        b. Co przynosi ludziom? 

        c. Przed czym chroni? 

        d. Czy rzeczywiście ma magiczną moc? 

        e. Jak myślicie, dlaczego ludzie wierzą, że różne przedmioty przynoszą im szczęście? 

        f. Czy macie taką rzecz „na szczęście”?


13. Aktywne zakończenie:

        a. Bajka o talizmanie : https://www.youtube.com/watch?v=zXdcsouc53M



Podsumowanie:

Umiem wzorcowo odczytać tekst 

Umiem podawać informacje o narratorze 

Umiem opowiadać treść fragmentu książki 

Umiem wskazać znaczenie magicznych butów 

Umiem uzasadnić pisownię trudnych wyrazów 

Umiem określić funkcje znaków interpunkcyjnych 

Umiem wyjaśnić, czym są podziw i szacunek, a czym jest zazdrość 

Umiem opisać magiczne buty 

Umiem przedstawić swoje myśli i uczucia 

Umiem ocenić wiarę ludzi w moc przedmiotów 

Umiem omówić elementy świata przedstawionego w utworze 

Umiem wyszukać w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio  

Umiem uczestniczyć w rozmowie na zadany temat 

Umiem skorzystać ze słownika języka polskiego 


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

   15.06.2023r.  Temat: Świętujemy ostatnią lekcję języka polskiego w tym roku!  Przed nami wyjątkowe zajęcia - bez książek, ćwiczeń i zeszy...