środa, 10 maja 2023

11.05.2023r.  


Temat: Gdy ludzie się różnią…  

Podręcznik s. 256-259 👀


Cele:

1. Wiem, kim jest Grzegorz Kasdepke

2. Charakteryzuję narratora i bohaterów utworu

3. Określam problematykę utworu 

4. Wyrażam własny sąd o postaci

5. Określam funkcje przysłówka w podanym fragmencie tekstu 



1. Aktywne wprowadzenie:

        a. W jakich sytuacjach inni nas denerwują

        b. Jak sobie radzimy, gdy ktoś nas zdenerwuje?

        c. Jak postępujemy? Jakie emocje mamy wówczas w sobie? 

        d. Dlaczego czasem nie postępujemy tak, jak powinniśmy?

        e. Jak powinniśmy postąpić?


2. Zapoznanie się z biogramem Grzegorza Kasdepkego. 

3. Odczytanie tekstu Mam prawo. 

4. Zapoznanie się z objaśnieniem trudnych wyrazów. (Zanim przeczytasz, Przydatne słowa) 

5. 👉Scharakteryzowanie narratora tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

6. 👉Określanie przyczyn złego humoru bohatera utworu i szukanie sposobu na poprawę samopoczucia. (Po przeczytaniu, ćw. 2. i 3.):

        a. Zapiszcie w zeszycie krótką notatkę podsumowującą z uwzględnieniem pytań:

            1. O czym opowiada tekst?

            2. Gdzie i kiedy rozgrywają się przedstawione wydarzenia?    

            3. Kim jest główny bohater utworu?

            4. Kim jest narrator tekstu? Jaka relacja łączy go z głównym bohaterem?

            5. Kim są pozostałe postacie? Jak się zachowuje wobec nich główny bohater?

 

7. 👉Ocena zachowania bohatera tekstu Grzegorza Kasdepkego. (Po przeczytaniu, ćw. 4.):

        a. Narysujcie w zeszycie gwiazdę pięcioramienną

        b. Na środku gwiazdy zapiszcie ocena zachowania Kacpra

        c. Do każdego ramienia gwiazdy zapiszcie odpowiedź na pytania:

                1. Jakie rady można by dać Kacprowi, aby w przyszłości w podobnych sytuacjach zachował się inaczej?

                2. Jak inaczej mógłby zachować się Kacper w opisanych sytuacjach?

                3. Jak zareagował Kacper na ostatnią propozycję Taty? 

                4. Co było – według Kacpra – najlepszym rozwiązaniem w spornych kwestiach? 

                5. Jakie sytuacje zdenerwowały Kacpra?


8. 👉Rozpoznanie funkcji przysłówka. (Po przeczytaniu, ćw. 5.) 

9. 👉Wymyślenie nowego tytułu dla opowiadania. (Praca twórcza, ćw. 6.) 

10. 👉Aktywne zakończenie:

            a. Sprawdź, ile zapamiętałeś: https://wordwall.net/pl/resource/920399/polski/grzegorz-kasdepke-mam-prawo


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

   15.06.2023r.  Temat: Świętujemy ostatnią lekcję języka polskiego w tym roku!  Przed nami wyjątkowe zajęcia - bez książek, ćwiczeń i zeszy...