12.06.2023r.
Temat: Jak kot stał się lekarstwem na nerwy?
Podręcznik s. 278-280 👀
Cele:
1. Oceniam zachowanie bohatera
2. Określam wartości ważne dla bohatera utworu
3. Rozpoznaję i nazywam antonimy
4. Określam doświadczenia bohaterów literackich i porównuję je z własnymi
5. Uczestniczę w rozmowie na zadany temat
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Zapiszcie w zeszycie hasło „kot” i następnie dopiszcie do niego jak najwięcej skojarzeń
2. Zapoznanie się z biogramem autorki.
3. Odczytanie tekstu Praktyczny pan.
4. 👉Układanie pytań do tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉Ocena zachowania bohatera. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
6. 👉Ustalenie, co powinno być istotne i konieczne w życiu. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
7. 👉Omówienie sytuacji i rzeczy, które wpływają na ludzi uspokajająco. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
8. 👉Zapoznanie się z pojęciem antonim. (Po przeczytaniu, ćw. 5., Nowa wiadomość):
a. Zapiszcie w zeszycie słowa (jedno pod drugim): siła, krótki, późny, spokojny, zmęczona, głęboko – a następnie dopiszcie do każdego z nich antonim!
b. Poćwiczmy: https://wordwall.net/pl/resource/1665708/antonimy
9. 👉Rozmowa o wpływie zwierząt domowych na ludzi. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
10. Aktywne zakończenie:
a. Sprawdź, ile zapamiętałeś: https://wordwall.net/pl/resource/15960690/polski/praktyczny-pan
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz