niedziela, 13 listopada 2022

14.11.2022r. 


Temat: Wspólna praca w grupie. 


Podręcznik s. 63-66 👀


Cele:

1. Sprawnie czytam tekst

2. Określam tematykę utworu

3. Wskazuję, kto jest narratorem tekstu

4. Przedstawiam informacje o postaciach

5. Analizuję problem bohaterów

6. Określam mocne i słabe strony pracy grupowej

7. Tworzę listę zasad dobrej współpracy


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Zapiszcie w zeszycie i dokończcie przysłowia: „Co dwie głowy….” / „Zgoda buduje ….” 

        b. Jak rozumiecie te przysłowia?

        c. Co jest najważniejsze, aby praca zespołowa była udana i przynosiła dobre efekty? 


2. Odczytanie tekstu Judy Blume Opowieści czwartoklasisty

3. 👉Określenie tematu utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

4. 👉Scharakteryzowanie narratora w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 2., Nowa wiadomość) 

5. 👉Wyrażenie opinii o sposobach podziału na zespoły. (Po przeczytaniu, ćw. 3.):

6. 👉Rozmowa o problemach bohaterów, które się pojawiły podczas wspólnej pracy nad projektem. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.) 

7. 👉Wskazanie mocnych i słabych stron pracy w grupie. (Po przeczytaniu, ćw. 6.):

        a. Narysujcie tabelkę „praca w grupie” – dwie kolumny: zalety/wady

        b. Uzupełnijcie tabelkę – pracujcie w parach, ale każdy zapisuje wnioski w swoim zeszycie


8. 👉Ustalenie zasad dobrej współpracy. (Praca w grupie, ćw. 7.):

        a. Zapiszcie w zeszycie zasady, które powinny obowiązywać podczas wspólnego wykonywania zadań – stwórzcie listę zasad. Pracujcie w parach, ale każdy zapisuje wnioski w swoim zeszycie.

 

9. Aktywne zakończenie:

        a. Słowny łańcuszek: podaję słowo „grupa” – pierwsza osoba wypowiada słowo na ostatnią literę mojego słowa (czyli „a”), itd. 


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

   15.06.2023r.  Temat: Świętujemy ostatnią lekcję języka polskiego w tym roku!  Przed nami wyjątkowe zajęcia - bez książek, ćwiczeń i zeszy...