niedziela, 4 grudnia 2022

5.12.2022r.  


Temat: Myślę, więc jestem. 


Podręcznik s. 100-101 👀


Cele:

1. Czytam uważnie utwór Joanny Papuzińskiej

2. Określam, kim jest osoba mówiąca w wierszu

3. Analizuję myśli podmiotu lirycznego

4. Wnioskuję, jakie zainteresowania może mieć osoba mówiąca w wierszu

5. Określam, czym jest porównanie i podaję jego przykłady

6. Wskazuję w wierszu rymy


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Zabawa „jaki jestem?” – nauczyciel podaje określenia, a uczniowie, którzy uważają, że pasuje to określenie do nich mówią „tak”

        b. Określenia: „jestem wesoły”, „jestem pracowity”, „jestem zdolny”, „jestem wytrwały”, „jestem koleżeński’, „jestem miły dla innych”, „jestem ambitny”


2. Zapoznanie z biogramem Joanny Papuzińskiej – przypomnienie, czym jest biogram!

3. Odczytanie wiersza „Ja”

4. 👉Przedstawienie myśli i zainteresowań osoby mówiącej w wierszu – „po przeczytaniu” s. 101 ćw. 1

        a. Pytanie pomocnicze: kto mówi w wierszu?

        b. Jak przedstawia nam siebie osoba mówiąca w wierszu?

        c. O czym świadczą jej myśli? Jaką ma wyobraźnię?


5. 👉Wyjaśnienie końcowej wypowiedzi podmiotu lirycznego – „po przeczytaniu” s. 101 ćw. 3

        a. Pytanie pomocnicze: czego mogłyby dotyczyć myśli, które jeszcze rosną?


6. 👉Wskazywanie wersów trafnie opisujących myśli uczniów – „po przeczytaniu” s. 101 ćw. 4

7. 👉Zapoznanie się z definicją porównania oraz podawanie przykładów porównań – „po przeczytaniu” s. 101 ćw. 2 i 5 + „nowa wiadomość” 

8. 👉Wyszukiwanie rymów – „po przeczytaniu” s. 101 ćw. 6

9. 👉Zilustrowanie wybranego fragmentu utworu – „po przeczytaniu” s. 101 ćw. 8

10. Aktywne zakończenie:

        a. Narysujcie siebie w zeszycie i opiszcie swoje cech, zainteresowania, mocne strony. 


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

   15.06.2023r.  Temat: Świętujemy ostatnią lekcję języka polskiego w tym roku!  Przed nami wyjątkowe zajęcia - bez książek, ćwiczeń i zeszy...