wtorek, 16 maja 2023

17.05.2023r. 


Temat: Uczniowie szkoły czarownic.  


Cele:

1. Opowiadam o postaciach i wydarzeniach przedstawionych w komiksie

2. Tworzę listy gończe za wybranymi postaciami z komiksu

3. Dostrzegam różnice w wyglądzie i zachowaniu bohaterów komiksu

4. Tworzę opis wybranego bohatera komiksu 

5. Omawiam przedmioty wykładane w szkole czarownic

6. Tworzę własne zaklęcie na wzór zaklęcia z komiksu 


1. Omówienie cech wyglądu i charakteru głównych bohaterów:

        a. https://wordwall.net/pl/resource/2188310/polski/bohaterowie-kajko-i-kokosz

        b. https://wordwall.net/pl/resource/1762515/polski/kajko-i-kokosz-postaci

        c. Stwórzcie w zeszycie list gończy za jednym z bohaterów komiksu: Hegemonem, Mirmiłem, Kajkiem, Kokoszem lub czarownicą Jagą

        d. W liście powinien znaleźć się rysunek ściganej postaci oraz krótki opis jego wyglądu

        e. Jakie różnice w cechach wyglądu i sposobie postępowania dostrzegacie między postaciami?

        f. Które cechy charakteru najważniejszych postaci miały wpływ na przebieg wydarzeń? 


2. Omówienie przywódców - Mirmiła i Hegemona:

        a. Jakim przywódcą był Mirmił, a jak swoich poddanych traktował Hegemon? 

        b. Porównajcie obu wodzów tworząc w zeszycie tabelkę 


                            Mirmił             Hegemon

Podobieństwa

Różnice 



3. Rozmowa o przedmiotach nauczanych w szkole czarownic:

        a. Jakie przedmioty obowiązywały uczniów na zajęciach teoretycznych?

        b. Czy były one przydatne? 

        c. Dlaczego w szkole uczyły się same kobiety?


4. Omówienie sposobu ukarania Kajka i Kokosza:

        a. Za co zostali ukarani Kajko i Kokosz przez dyrektorkę szkoły? 

        b. Co sądzicie o karze, która została nałożona na Kajka i Kokosza przez dyrektorkę szkoły?


5. Tworzenie zaklęć:

        a. Przypomnijcie zaklęcie, którego użyli bohaterowie, aby polecieć na miotle. 

        b. Wymyślcie teraz własne zaklęcia – na wzór tego użytego przez bohaterów. Postarajcie się, by Wasze zaklęcie wstępne było rymowane! 


6. Aktywne zakończenie:

        a. Zadania dla wszystkich: który z bohaterów budzi Waszą największą sympatię i dlaczego? Przygotujcie opis wybranego przez Was bohatera – pamiętajcie o opisaniu jego wyglądu, cech charakteru oraz sposobu postępowania. Możecie zapisać wpływ, jaki ta postać miała na przebieg fabuły w komiksie. Na końcu zapiszcie swoją opinię o tej postaci. 



💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

   15.06.2023r.  Temat: Świętujemy ostatnią lekcję języka polskiego w tym roku!  Przed nami wyjątkowe zajęcia - bez książek, ćwiczeń i zeszy...