15.06.2023r.
Temat: Jak Karol Lew przeżywał stratę brata?
Podręcznik s. 268-270 👀
Cele:
1. Omawiam elementy świata przedstawionego
2. Określam problematykę utworu
3. Porównuję doświadczenia bohaterów literackich z własnymi
4. Charakteryzuję głównych bohaterów
5. Redaguję notatkę
6. Przygotowuję opis
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Zapiszcie w zeszycie jak najwięcej synonimów do słowa „tragedia”
b. Z czym kojarzy Wam się hasło „tragiczne wydarzenie”?
2. Zapoznanie się z notką biograficzną Astrid Lindgren.
3. Odczytanie fragmentu książki Bracia Lwie Serce
4. 👉Określenie uczuć towarzyszących lekturze. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉Omówienie treści utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):
a. Zapiszcie w zeszycie RAMOWY plan wydarzeń do treści tekstu „Bracia Lwie Serce”
6. 👉Scharakteryzowanie Jonatana. (Po przeczytaniu, ćw. 3.):
a. Stwórzcie w zeszycie mapę myśli o Jonatanie – w centrum napiszcie imię Jonatan i dopiszcie do niego jak najwięcej cech, którymi można opisać bohatera
7. 👉Opis emocji Karola Lwa po stracie brata. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.)
8. 👉Porównanie dwóch komunikatów. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
9. 👉Przedstawienie wyobrażeń o Nangijali. (Praca twórcza, ćw. 7.):
a. Przygotujcie w zeszycie opis Nangijali.
b. W opisie uwzględnijcie odpowiedzi na pytania:
1. Gdzie leży Nangijala?
2. W jaki sposób można do niej trafić?
3. Kto zamieszkuje tę krainę?
4. Czym zajmują się zamieszkującą ją istoty?
5. Czy są tam jakieś zagrożenia? Jeśli tak – to jakie?
6. Czy można stamtąd swobodnie wrócić na Ziemię?
c. Pod opisem możecie wykonać rysunek przedstawiający Nangijalę
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz