środa, 14 czerwca 2023

15.06.2023r. 

 

Temat: Jak Karol Lew przeżywał stratę brata?  

Podręcznik s. 268-270 👀


Cele: 

1. Omawiam elementy świata przedstawionego

2. Określam problematykę utworu

3. Porównuję doświadczenia bohaterów literackich z własnymi

4. Charakteryzuję głównych bohaterów

5. Redaguję notatkę

6. Przygotowuję opis


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Zapiszcie w zeszycie jak najwięcej synonimów do słowa „tragedia”

        b. Z czym kojarzy Wam się hasło „tragiczne wydarzenie”?


2. Zapoznanie się z notką biograficzną Astrid Lindgren. 

3. Odczytanie fragmentu książki Bracia Lwie Serce 

4. 👉Określenie uczuć towarzyszących lekturze. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

5. 👉Omówienie treści utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):

        a. Zapiszcie w zeszycie RAMOWY plan wydarzeń do treści tekstu „Bracia Lwie Serce”


6. 👉Scharakteryzowanie Jonatana. (Po przeczytaniu, ćw. 3.):

        a. Stwórzcie w zeszycie mapę myśli o Jonatanie – w centrum napiszcie imię Jonatan i dopiszcie do niego jak najwięcej cech, którymi można opisać bohatera


7. 👉Opis emocji Karola Lwa po stracie brata. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.) 

8. 👉Porównanie dwóch komunikatów. (Po przeczytaniu, ćw. 6.) 

9. 👉Przedstawienie wyobrażeń o Nangijali. (Praca twórcza, ćw. 7.):

        a. Przygotujcie w zeszycie opis Nangijali.

        b. W opisie uwzględnijcie odpowiedzi na pytania:

            1. Gdzie leży Nangijala?

            2. W jaki sposób można do niej trafić?

            3. Kto zamieszkuje tę krainę?

            4. Czym zajmują się zamieszkującą ją istoty?

            5. Czy są tam jakieś zagrożenia? Jeśli tak – to jakie?

            6. Czy można stamtąd swobodnie wrócić na Ziemię? 

        c. Pod opisem możecie wykonać rysunek przedstawiający Nangijalę


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

   15.06.2023r.  Temat: Świętujemy ostatnią lekcję języka polskiego w tym roku!  Przed nami wyjątkowe zajęcia - bez książek, ćwiczeń i zeszy...