15.06.2023r.
Temat: Pragnienia a potrzeby.
Podręcznik s. 290-294 👀
Cele:
1. Przedstawiam treść utworu własnymi słowami
2. Określam tematykę oraz problematykę utworu
3. Przedstawiam informacje o postaciach na podstawie przeczytanego tekstu
4. Rozpoznaję w tekście postacie główne i drugoplanowe oraz oceniam ich postępowanie
5. Określam sytuację życiową bohaterów literackich
6. Przedstawiam własną interpretację tekstu
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Czy oglądaliście film „Charlie i fabryka czekolady”?
b. Jakie są Wasze wrażenia?
2. Zapoznanie się z notką biograficzną Roalda Dahla.
3. Odczytanie fragmentu książki Charlie i fabryka czekolady.
4. 👉Omówienie treści utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.):
a. Kto umieścił komunikat w gazecie?
b. Do kogo ten komunikat był skierowany?
c. Ile Złotych Talonów zostało wydrukowanych?
d. Do czego upoważniał Złoty Talon?
e. Jak sądzicie: jakich korzyści mógł spodziewać się właściciel fabryki czekolady z umieszczenia komunikatu w gazecie?
f. Kto z Was byłby zainteresowany komunikatem pana Wonki i dlaczego?
g. A kto i dlaczego zignorowałby tę lub podobną informację, gdyby pojawiła się teraz w mediach?
5. 👉Analiza sytuacji życiowej bohatera i relacji łączących przedstawione postacie. (Po przeczytaniu, ćw. 2. i 3.):
a. Stwórzcie w zeszycie krótką notatkę o sytuacji życiowej bohatera i relacjach łączących przedstawione w utworze postaci.
b. Możesz wykorzystać pytania pomocnicze:
1. Gdzie pracował ojciec Charliego? Czym się tam prawdopodobnie zajmował?
2. Ile osób mieszkało w jednym mieszkaniu?
3. W jakich warunkach sypiali dziadkowie?
4. Co Charlie dostał w prezencie urodzinowym? O czym to świadczyło?
5. Jak mieszkało się rodzinie zimą?
6. Czym martwiła się cała rodzina Charliego w okresie zimowym?
7. Co działo się z Charliem w miarę upływu zimowych tygodni?
8. Co pomyślał chłopiec, kiedy znalazł pięćdziesiąt pensów?
6. 👉Interpretowanie zachowań i postępowania postaci. (Po przeczytaniu, ćw. 4. i 5.):
a. https://wordwall.net/pl/resource/10241880/polski/jaki-jest-charlie-bucket
7. 👉Omówienie pomysłów na pomoc osobom w trudnej sytuacji materialnej. (Po przeczytaniu, ćw. 6.):
a. Pracujecie w parach – stwórzcie listę sposobów, które mogą pomóc w polepszeniu sytuacji materialnej niezamożnych osób
b. Zastanówcie się, jaki działaniami najlepiej osiągnąć ten cel
8. 👉Przypomnienie wiadomości o stosowaniu przecinka w zadaniu pojedynczym. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
9. 👉Ćwiczenie utrwalające odmianę rzeczownika przez przypadki (Po przeczytaniu, ćw. 8.)
10. 👉Układanie opowiadania inspirowanego fragmentem książki. (Praca twórcza, ćw. 9.)
11. 👉Redagowanie listu w imieniu Charliego. (Praca twórcza, ćw. 10.)
12. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/9937117/polski/charlie-i-fabryka-czkolady-quiz
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz