6.06.2023r.
Temat: Mogę przeciwstawić się przemocy.
Podręcznik s. 260-263 👀
Cele:
1. Rozumiem przeczytany tekst
2. Określam problematykę utworu
3. Omawiam funkcję tytułu utworu
4. Charakteryzuję bohaterów
5. Wyrażam własny sąd o postaciach
6. Odnoszę tekst do własnego doświadczenia
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Czym Waszym zdaniem jest przemoc?
b. Jakie formy może przybierać przemoc?
2. Odczytanie tekstu Słup soli.
3. 👉Określenie problematyki utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.):
a. Co oznacza frazeologizm „słup soli” ?
b. https://www.bryk.pl/slowniki/slownik-zwiazkow-frazeologicznych/68742-slup
4. 👉Wyjaśnienie zachowania Gustawa. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
5. 👉Podanie powodów złego zachowania Gustawa. (Po przeczytaniu, ćw. 3.):
a. Wyszukajcie w tekście informacje o przyczynach złego zachowania Gustawa.
b. Jakie mogą być motywy takiego postępowania?
6. 👉Ustalenie celu spotkania chłopców. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
7. 👉Wyjaśnienie zmiany w postępowaniu bohaterów wobec zachowania Gustawa. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
8. 👉Rozważenie konsekwencji bierności chłopców. (Po przeczytaniu, ćw. 6.):
a. Stwórzcie łańcuch przyczynowo-skutkowy konsekwencji, które mogłyby wyniknąć z bierności chłopców
b. Wybierzcie jedną z postaci – konsekwencje dla Jacka, dla Gustawa, dla chłopców i reszty szkoły
c. Zapiszcie wnioski w formie przyczyna: …… – skutek: …..
9. 👉Tworzenie listy zasad bezpieczeństwa. (Po przeczytaniu, ćw. 7.):
a. Stwórzcie listę zasad, które powinny obowiązywać w bezpiecznej szkole
b. Przedstawcie swoje propozycje i spróbujmy stworzyć jedną, wspólną, klasową listę zasad bezpieczeństwa
10. 👉Rozmowa na temat sposobów rozwiązywania szkolnych problemów. (Po przeczytaniu, ćw. 8.)
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz