5.06.2023r.
Temat: Jak rozwiązywać konflikty?
Podręcznik s. 264-267 👀
Cele:
1. Omawiam elementy świata przedstawionego
2. Rozróżniam elementy realistyczne i fantastyczne
3. Nazywam swoje wrażenia związane z odbiorem tekstu
4. Charakteryzuję bohaterów utworu
5. Określam wartości ważne dla bohaterów
6. Redaguję notatkę
7. Doskonale czytanie
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Czy zło można zwyciężyć dobrem?
b. Czy znacie przykłady z literatury, które potwierdziłyby tezę, że zło można zwyciężyć dobrem?
2. Zapoznanie się z notką biograficzną Andrzeja Maleszki.
3. Odczytanie utworu Magiczne drzewo. Pojedynek.
4. Objaśnienie trudnych zwrotów i pojęć. (Przydatne słowa)
5. 👉Omówienie sytuacji przedstawionej w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
6. 👉Wskazanie w utworze wydarzeń realistycznych i fantastycznych. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):
a. Przygotujcie w zeszycie tabelkę – dzielimy kartkę na pół, po jednej stronie wypisujemy z tekstu wydarzenia realistyczne, po drugiej – wydarzenia fantastyczne
7. 👉Określanie emocji i motywacji bohaterów. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 4.):
a. Jak rozumiecie przysłowia: „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe”; „Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie”; „Jak ty komu, tak on tobie”
8. 👉Omówienie cech charakteru postaci. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. Odszukajcie fragment, w którym Kuki uzasadnia przekazanie klonowi jedzenia
b. Do jakiej zasady Kuki odwołuje się w swojej wypowiedzi? O jakich cechach charakteru to świadczy?
c. Uzupełnijcie i zapiszcie w zeszycie notatkę:
Kuki tłumaczy kolegom, że warto dać klonowi ........................, gdyż może to sprawić, że będzie .......................... . Taka postawa świadczy o tym, że chłopiec jest ................................... .
d. Możecie wykorzystać słownictwo pomocnicze: odwaga, poczucie sprawiedliwości, pycha, tchórzostwo, współczucie, wiara w ludzi, pracowitość
9. 👉Sformułowanie własnej opinii na temat przesłania zawartego w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
10. 👉Tworzenie synonimów do podanego słowa. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
11. 👉Opracowanie rad na samotność i pokonywanie konfliktów. (Praca w grupie, ćw. 10. i 11.)
12. 👉Redagowanie podziękowań. (Praca twórcza, ćw. 12.) - praca w zeszycie
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz