niedziela, 4 czerwca 2023

5.06.2023r. 


Temat: Jak rozwiązywać konflikty?  

Podręcznik s. 264-267 👀


Cele:

1. Omawiam elementy świata przedstawionego

2. Rozróżniam elementy realistyczne i fantastyczne

3. Nazywam swoje wrażenia związane z odbiorem tekstu

4. Charakteryzuję bohaterów utworu

5. Określam wartości ważne dla bohaterów

6. Redaguję notatkę

7. Doskonale czytanie


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Czy zło można zwyciężyć dobrem?

        b. Czy znacie przykłady z literatury, które potwierdziłyby tezę, że zło można zwyciężyć dobrem? 

 

2. Zapoznanie się z notką biograficzną Andrzeja Maleszki. 

3. Odczytanie utworu Magiczne drzewo. Pojedynek. 

4. Objaśnienie trudnych zwrotów i pojęć. (Przydatne słowa) 

5. 👉Omówienie sytuacji przedstawionej w tekście. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

6. 👉Wskazanie w utworze wydarzeń realistycznych i fantastycznych. (Po przeczytaniu, ćw. 2.):

        a. Przygotujcie w zeszycie tabelkę – dzielimy kartkę na pół, po jednej stronie wypisujemy z tekstu wydarzenia realistyczne, po drugiej – wydarzenia fantastyczne


7. 👉Określanie emocji i motywacji bohaterów. (Po przeczytaniu, ćw. 3. i 4.):

        a. Jak rozumiecie przysłowia: „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe”; „Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie”; „Jak ty komu, tak on tobie”


8. 👉Omówienie cech charakteru postaci. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):

        a. Odszukajcie fragment, w którym Kuki uzasadnia przekazanie klonowi jedzenia

        b. Do jakiej zasady Kuki odwołuje się w swojej wypowiedzi? O jakich cechach charakteru to świadczy? 

        c. Uzupełnijcie i zapiszcie w zeszycie notatkę:


Kuki tłumaczy kolegom, że warto dać klonowi ........................, gdyż może to sprawić, że będzie .......................... . Taka postawa świadczy o tym, że chłopiec jest ................................... .


        d. Możecie wykorzystać słownictwo pomocnicze: odwaga, poczucie sprawiedliwości, pycha, tchórzostwo, współczucie, wiara w ludzi, pracowitość


9. 👉Sformułowanie własnej opinii na temat przesłania zawartego w utworze. (Po przeczytaniu, ćw. 6.) 

10. 👉Tworzenie synonimów do podanego słowa. (Po przeczytaniu, ćw. 7.) 

11. 👉Opracowanie rad na samotność i pokonywanie konfliktów. (Praca w grupie, ćw. 10. i 11.) 

12. 👉Redagowanie podziękowań. (Praca twórcza, ćw. 12.) - praca w zeszycie 


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

   15.06.2023r.  Temat: Świętujemy ostatnią lekcję języka polskiego w tym roku!  Przed nami wyjątkowe zajęcia - bez książek, ćwiczeń i zeszy...